Rask og enkel rekesalat

Jeg har lagt ut en nesten lik oppskrift tidligere, her.

Jeg liker å ta utgangspunkt i det som fins i kjøleskapet. Denne gangen hadde jeg vårløk, paprika, majones og tyrkisk yoghurt, samt en boks med små reker. Til sammen blir dette til en mektig rekesalat! Jeg spiser dette sammen med egg eller avokado, og vips blir jeg mett.

Til en stor porsjon som varte i evigheter siden de andre i huset ikke spiser reker, brukte jeg:

1 pose ekte majones

2-3 ss tyrkisk yoghurt

litt rock&sea salt

pepper

1 beger små reker (som jeg skylte under vann først, for jeg leste nemlig etiketten og ble svimmel av alle e-stoffene. Og da skylte jeg rekene! Uten at jeg tror at det hjalp :))

litt vårløk hakket i småbiter

litt paprika hakket i småbiter

Det er det hele. Å slenge sammen dette tar få minutter, og det rekker til mange måltider!

Dette innlegget ble publisert i Oppskrifter. Bokmerk permalenken.

6 svar til Rask og enkel rekesalat

  1. kari sier:

    Hei 🙂
    jeg lurer på hvordan du forsvarer å bruke «kjøpe»-majones, vis du vil spise ren og naturlig mat??
    oljen som er i majonesen er varmebehandlet og «ødelagt», og det er sukker og andre tilsetningsstoffer i den… da er det ikke så veldig mye igjen som er sunt, eggeplommene…

    • Hei 🙂 Det svaret er egentlig enkelt. Hverdagen 🙂 Jeg prøver å spise mer og mer ren mat, men hverdagene mine består av fulltidsjobb pluss mange prosjekter, så det blir av og til tilbehør av kjøpt majones 🙂 Jeg spiser det ikke så ofte. For meg er det viktigst å gjøre så gode valg man kan 🙂

  2. Hilde sier:

    Hei 🙂
    mmm, så veldig godt ut:)
    Vet du hvor mange karbo.det er i tyrksk yoghert, ift annen type??

  3. Tilbaketråkk: NYTT LAVKARBOBRØD – ENKEL LUNSJRETT – RASK OG ENKEL REKESALAT | Lindas Lille Verden

  4. Tilbaketråkk: NYTT LAVKARBOBRØD – ENKEL LUNSJRETT – RASK OG ENKEL REKESALAT | Lindas Lille Verden

Legg igjen en kommentar