So me!

Jeg har vært så utrolig og fantastisk heldig at jeg har fått mange særdeles fine kommentarer etter at jeg begynte å blogge igjen. Det rører meg så, tusen, tusen takk!

En av mailene jeg fikk, ble innledet med «Velkommen tilbake til SoMe verden.» HÆ? tenkte jeg. Jeg er noenlunde språklig oppdatert, men jeg hadde ikke snøring på hva SoMe betydde, og ble litt forvirret av den store m’en midt i uttrykket.

Hjernen spant selvfølgelig i vei, og jeg skjønte raskt at dette begrepet måtte handle om alle bloggerne som først og fremst skriver om seg selv, men som ikke passer inn i rosablogger-benevnelsen. Altså et begrep som en forkortelse for en setning à la… Så, i dag har jeg gjort/spist/hatt på meg… etc. Og i stedet for på godt norsk Så, jeg-verden, ble det SoMe verden.

Trodde jeg.

Jeg spurte nemlig, og ble møtt med store bokstaver: HAHAHA.

Det betyr visst sosiale medier. Velkommen tilbake på sosiale medier.

Sånn var det, ja.

♥Cecilie, synes hennes egen tolkning var ganske genial!

blushing(smiley lånt fra Google)

Dette innlegget ble publisert i Småplukk og merket med , . Bokmerk permalenken.

3 svar til So me!

  1. Heidi sier:

    Haha, jeg trodde tolkningen din var rett! 🙂

  2. Lamme Tanker sier:

    Du hadde delvis rett, altså, for SoMe er også ironi fordi mye i sosiale medier handler om en selv. Det er Cecilie Thunem-Saanum som har laget #SoMe hashtaggen, les gjerne i bloggen hennes: http://www.ceciliets.no/wp/some-se-meg/

    • cecilietb sier:

      Neimen, det var litt morsomt! Jeg la ikke merke til datoen på innlegget hennes, men gjetter på at det er en stund siden- og jeg er iallfall ikke nytenkende! Takk, Lam;)

Legg igjen en kommentar