Blåbær & Spirulinashot

Jeg har drukket spirulina med litt eplejuice, men det er altfor søtt, så jeg måtte pønske ut noe annet. Derfor ble det blåbærsaft! Den mørke fargen er perfekt sammen med den blågrønne spirulinaen, og en blåbærshot må da være supert!

Denne saften er ferdig utvannet, hvis du vil lage ordentlig saft som kan blandes ut med vann, må du minske vannmengden. Denne oppskriften gir 1 liter ferdig saft.

Blåbærsaft:

300 gram blåbær
1 liter vann
2 dl sukrin (smak deg fram)

Kok opp vann og blåbær. La det småkoke i en god halvtime. Sil blandingen, og hell saften tilbake i kjelen. Tilsett sukrin, og la det få et raskt oppkok. Ferdig! 

Om det smaker godt? Safta er god! Blåbær & spirulinashoten er… helt ok. Den smaker søt blåbærsaft, med ettersmak av spirulina.

Dette innlegget ble publisert i Oppskrifter, Superfood, Vitamintilskudd. Bokmerk permalenken.

15 svar til Blåbær & Spirulinashot

  1. ååå jummy. hørtes helt fantastisk ut

  2. Silje Silje sier:

    Jeg har seriøse problemer med å få i meg spirulina i pulver jeg. Sukk. Går greit å perioder, men så får jeg det HELT i vrangstrupen igjen. Må kjøpe det i kapsler/tabletter jeg fra nå av. Får oppstøt av spirulinapulver når det drikkes også. Men Chlorella går helt fint, null stress 🙂 Blander sammen med kamut hvetegress da.

  3. Helene sier:

    Sv: Er tydeligvis delte meninger om kosthold og kroppsfett på 70-tallet. Hehe! Jeg synes kanskje den Helsekost-boken til mamma er en smule forut for sin tid og kanskje en smule hippie/alternativ, men jeg digger at den absolutt er aktuell i dag. Nå var jeg riktignok ikke engang påtenkt på 70-tallet, men jeg innbiller meg at det var slik det var 😉

  4. Elisabeth sier:

    Er virkelig spirulina så utrolig grusomt at man må finne på noe for i det hele tatt å få det i seg? Blir litt revet med av all denne supermaten, og har kjøpt inn en del og bruker det i maten jeg lager. Men har ikke kommet igang med spirulina, chlorella, byggress etc. Merker dere effekt av det?

  5. Den saften skal jeg lage 🙂 men spirulina svelger jeg unna i vann. 😉 Bra du får det i deg. Elisabeth: Jeg merker på energien at jeg tar spirulina. Begynte i mai. Ingen i familien har vært syke siden mai heller 🙂

  6. Charlotte sier:

    Denne skal jeg prøve 🙂 Hørtes godt ut

  7. Tilbaketråkk: Morgenprat | Fristende lavkarbo

Legg igjen en kommentar