Bladtips: Mat og venner

I min snusing i hyllene på Narvesen, fant jeg dette bladet:

Bladet presenterer seg slik på sin facebook-side:

«Mat og Venner er et høykvalitetsmagasin med interessante reportasjer og spennende oppskrifter, som inspirerer til nye matopplevelser. Vi vil ha fokus på naturlig mat og menneskene bak maten vi spiser.Mat er personlig. Mat uttrykker holdninger. Mat er en del av vår identitet. Mat er spennende og variasjonsmulighetene er uendelige. Mat & Venner vil med sitt navn og innhold speile grunntanken om at vi setter maten i en sammenheng. Alle tar vi med oss matopplevelser. I blant holder det med en kilende duft for å vekke en gjenkjennelse og lengsel. Vennene, gavene, reisene, restaurantene, vinen, rommet, møblene – alle disse fasettene vil vi formidle i Mat & Venner!»

Jeg falt pladask for forsiden, fordi det sto om naturlig mat. I bladet fant jeg flere gode artikler, blant annet om Stange kylling, som har fantastiske kyllingprodukter. Restauranten Noma i København blir presentert, og jeg vil dit! Jeg vil bli servert nordisk mat på en restaurant i verdensklasse!

Men det jeg virkelig, virkelig liker, er hvordan de presenterer bildene av matretter og oppskriftene. Bildene er lekre, og har fått en helside hver. Til sist i bladet presenteres bildene i miniatyr, med oppskrifter. Rettene ser vanskelig ut å lage, men oppskriftene forklarer godt.

Oppskriftene i dette bladet er svært vennlige for deg som er opptatt av lavkarbokost, men det tror jeg er mest en tilfeldighet. I dette nummeret er det fokus på alternative egg til påskefrokosten og bruk av sitrus i matlagingen.

Det skal det utgis 6 utgaver i 2011. Abonnement kan bestilles via hjemmesiden.  Jeg har allerede blitt inspirert og lagd saltinnbakt kylling, og kommer til å teste flere oppskrifter framover.

Dette innlegget er ikke sponset.

Dette innlegget ble publisert i Bøker. Bokmerk permalenken.

10 svar til Bladtips: Mat og venner

  1. Henriette sier:

    Må bare slenge på en ting om dette bladet…Valget av papir til forsiden gjør at det føles som noe ekstra….Har ikke lest bladet, bare sett ( og kjent) på det på Narvesen!

  2. MaritBE sier:

    Hørtes ut som et bra blad 😉

  3. Elin sier:

    Kjøpte det idag, det hørtes så spennende ut 🙂 Mange fine oppskrifter også.
    Skal du til Tønsberg i morra kanskje?

  4. Elin sier:

    Det er et foredrag om fettsyrer i kosten,hvor viktig fettsyrebalansen er,i forhold til mat og fitness m.m. Det er på Tønsberg ressurs kl. 18 i kveld. Ring 40039439 om du vil komme. Er sikkert plasser igjen. 🙂

  5. Elin sier:

    Det er Soma som arrangerer foredraget. Er demo og smaksprøver og 🙂

  6. Tilbaketråkk: Nydelig middag: Stange kylling | Fristende lavkarbo

Legg igjen en kommentar